Heeft u een klacht?

 

Op Jenaplanschool ’t Praathuis doen we ons best om een veilige, open en prettige schoolomgeving te bieden. Toch kan het gebeuren dat u als ouder ergens niet tevreden over bent. In dat geval is het belangrijk dat u weet waar u terecht kunt.

We vinden het belangrijk om klachten serieus te nemen. Vaak helpt een gesprek met de stamgroepleider of de directeur al om samen tot een oplossing te komen. Lukt dat niet, dan kunt u gebruikmaken van de officiële klachtenregeling van stichting OPO-R.

Elke school binnen OPO-R heeft een vertrouwenscontactpersoon. Op ’t Praathuis is dat Danita. Zij is laagdrempelig bereikbaar voor ouders, leerlingen en collega’s. U kunt bij haar terecht als u een zorg of klacht wilt bespreken. Danita luistert, denkt mee en helpt u om de juiste vervolgstappen te zetten.

Komt u er niet uit op school of wilt u liever met iemand buiten de school praten? Dan kunt u contact opnemen met de externe vertrouwenspersoon van OPO-R:
Anya Wiersma
ijgenweizer@gmail.com
06 – 12 232 467

Als u vindt dat uw klacht niet goed wordt opgepakt, kunt u ook een klacht indienen bij de bestuurder van OPO-R. Dit kan schriftelijk of via de contactgegevens op de website van OPO-R. De bestuurder beoordeelt de klacht en kan besluiten deze door te verwijzen naar de onafhankelijke klachtencommissie.

Meer informatie over de klachtenregeling vindt u op de website van OPO-R:
🔗 Vertrouwenspersoon, zorgen en klachten – OPO-R [opo-r.nl]

Heeft u vragen of twijfelt u over wat te doen? Neem gerust contact op met Danita, de schoolleiding of de externe vertrouwenspersoon. Samen zoeken we naar een passende oplossing.